Komunikaty i informacje

Komunikaty i informacje

Szczeciński Oddział Krajowego Centrum Edukacji Archiwalnej uprzejmie informuje, iż prowadzi nabór uczestników na kurs kancelaryjno-archiwalny I st.
 
KURS KANCELARYJNO-ARCHIWALNY I STOPNIA - PODSTAWOWY

Kurs skierowany jest do osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy na temat podstaw teorii i metodyki archiwalnej, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji i metod pracy w archiwum zakładowym i składnicy akt oraz osób zatrudnionych lub wyznaczonych do prowadzenia archiwów zakładowych lub składnic akt. Kursy I stopnia przekazują słuchaczom podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu archiwistyki i spraw kancelarii oraz przyuczają ich do pełnienia funkcji archiwisty lub referenta kancelaryjnego. W kursie uczestniczyć mogą również pracownicy biurowi prowadzący akta spraw i opracowujący dokumentację przed jej przekazaniem do archiwum lub składnicy akt oraz inne osoby.

Program kursu obejmuje wykłady i zajęcia praktyczne z takich tematów jak: wstęp do archiwistyki, prawne regulacje dotyczące postępowania z dokumentacją, organizacja sieci archiwalnej, rodzaje współczesnej dokumentacji oraz jej klasyfikacja i kwalifikacja, dokumentacja niejawna, tajna i poufna, organizacja pracy kancelaryjnej, organizacja i zadania archiwum zakładowego lub składnicy akt, procedura brakowania dokumentacji, ogólne zasady archiwizacji dokumentacji aktowej i pozaaktowej (technicznej, geodezyjno-kartograficznej, fotograficznej), postępowanie z dokumentacją likwidowanych lub upadłych jednostek organizacyjnych oraz komputerowe systemy zarządzania dokumentacją w archiwach zakładowych i składnicach akt

Słuchacze w ramach opłaty za kurs otrzymują podręcznik z zakresu tematycznego kursu.

Kurs kończy się egzaminem, na podstawie, którego słuchacz otrzymuje zaświadczenie ukończenia kursu.

Bliższe informację można uzyskać pod tel. 91 433-50-02 w. 116

Uprzejmie informuję, że dnia 20 marca 2013 roku (środa) o godz. 16.00 w gmachu Archiwum Państwowego w Szczecinie (ul. św. Wojciecha 13) odbędzie się Zebranie członków szczecińskiego Oddziału Stowarzyszenia Archiwistów Polskich.

Porządek obrad:

  1. Sprawy organizacyjne oddziału oraz sprawozdanie z XIV Krajowego Zjazdu Delegatów SAP we Wrocławiu we wrześniu 2012 r. – Prezes Oddziału SAP Andrzej Jabłoński
  2. Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją – Mariusz Madejczyk, Magdalena Sawicka – Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
  3. Prezentacja produktów firmy Beskid Plus – R. Tyrna
  4. Dyskusja

7 września 2012 r. w trakcie obrad XIV Krajowego Zjazdu Archiwistów Polskich we Wrocławiu dokonano wyboru nowych władz stowarzyszenia kadencji 2012-2017.

Zarząd Główny SAP

  1. Roland Banduch
  2. Adam Baniecki
  3. Eugeniusz Borodij - członek prezydium ZG
  4. Barbara Brandt-Golecka
  5. Waldemar Chorążyczewski
  6. Andrzej Drakoniewicz
  7. Stanisław Flis
  8. Paweł Gut
  9. Lucyna Harc
  10. Andrzej Jabłoński - członek prezydium ZG
  11. Kazimierz Jaroszek - prezes Stowarzyszenia Archiwistów Polskich
  12. Marlena Koter - członek prezydium ZG
  13. Jolanta Louchin
  14. Ivo Łaborewicz
  15. Andrzej Majchrzak - członek prezydium ZG
  16. Piotr Matuszek
  17. Jan Miłosz
  18. Wiesław Nowosad
  19. Juliusz Sikorski
  20. Anna Smorąg
  21. Krzysztof Stryjkowski - członek prezydium ZG
  22. Eugenia Szymczuk - członek prezydium ZG
  23. Piotr Zawilski - członek prezydium ZG

Główna Komisja Rewizyjna SAP

  1. Jan Macholak - przewodniczący
  2. Janusz Kuligowski - sekretarz
  3. Henryk Krystek - z-ca przewodniczącego
  4. Janina Andrzejczak - członek
  5. Ewa Kłapcińska - członek

Sąd Koleżeński SAP

  1. Sławomir Pułkownik - przewodniczący
  2. Martyna Znamirowska - członek
  3. Norbert Smela - członek
  4. Piotr Strembski - sekretarz
  5. Teresa Suleja - z-ca przewodniczącego

Ta strona używa cookie. Cookie niezbędne do działania strony i konta użytkownika zostały już ustawione.
Cookie do zbierania statystyk (Google Analytics) i do powiązania z Facebook-iem możesz usunąć lub zablokować, ale część serwisu przestanie działać.